Asistans Hizmetler
Binek & Hafif Ticari Araçlar Kasko Yardım Hizmetleri |
|
Hizmetler |
Limitler |
Aracın Çekilmesi |
Poliçede belirtilmektedir. |
Aracın Vinç ile Kurtarılması |
Poliçede belirtilmektedir. |
Oto Kapı Kilit Hizmeti |
İşçilik Sınırsız |
Lastik Değiştirilmesi Hizmeti |
İşçilik Sınırsız - En yakın tamirciye nakil 500 TL limitli |
Benzin Bitmesi Durumunda Aracın Çekilmesi |
Limitsiz - Yılda 2 Defa |
Yol Kenarı Yardım |
Ulaşım 50 km İşçilik 1 saat |
Aracın Kullanılamayışı Nedeniyle Konaklama |
4 Yıldızlı veya 3 Yıldızlı Otelde Azami 3 Gece |
Daimi İkametgaha Dönüş veya Yolculuğa Devam Seyahati |
Sınırsız |
Seyahate Devam Etmek için Kiralık Araç |
Azami 2 Gün - Yılda 2 Defa - C Segment |
Aracın Teslim Alınması için Seyahat |
Sınırsız |
Aracın Emanet ve Muhafazası |
Azami 7 Gün - 7 Gün 1.000 TL |
Profesyonel Sürücü Hizmeti |
Sınırsız |
Yedek Parça Temini ve Ulaştırılması Organizasyonu |
Temini - Bağlantı Ulaştırılması |
Ağır Ticari Araçlar Kasko Yardım Hizmetleri |
|
Hizmetler |
Limitler |
Aracın Çekilmesi |
Poliçede belirtilmektedir. |
Aracın Vinç ile Kurtarılması |
Poliçede belirtilmektedir. |
Yol Kenarı Yardım |
Ulaşım azami 50 Km - İşçilik 1 saat |
Aracın Kullanılamayışı Nedeniyle Konaklama |
4 Yıldızlı veya 3 Yıldızlı Otelde Azami 3 Gece |
Daimi İkametgaha Dönüş veya Yolculuğa Devam Seyahati |
Sınırsız |
Aracın Teslim Alınması için Seyahat |
Sınırsız |
Aracın Emanet ve Muhafazası |
Azami 3 Gün - 1.000 TL |
Yedek Parça Temini ve Ulaştırılması Organizasyonu |
Temini - Bağlantı Ulaştırılması |
TANIMLAR
Sigortalı Kişi
1. Poliçenin adına kesildiği aracın sahibi,
2. Eğer yukarıdakinden farklı ise Aracın Daimi Sürücüsü anlamındadır.
Daimi Sürücü
Ehliyeti olmak kaydıyla, aracı kullanan kişi anlamındadır.
Lehdar
1. Sigortalı kişi,
2. Aracın kazaya uğraması halinde, araçta bulunan herhangi bir başka kişi anlamındadır.
Birinci Derece Aile Üyesi
1. Sigortalı kişinin kendisiyle birlikte sürekli ikamet eden eşi ve çocukları,
2. Sigortalı kişinin ve eşinin anne / babası (ebeveyni), kardeşleri.
Binek Araç
1.Toplu mal ve insan taşımacılığında kullanılmamış, şoför ile veya şoför olmaksızın kiralanmamış,
2. Ağırlığı 3.500 kg’ı aşmamış olması kaydıyla, Poliçede tanımlanan araç anlamındadır.
Hafif Ticari Araç
Ağırlığı 3,5 tonu aşmayan ve poliçede belirtilen minibüs, kamyonet, panelvan, pick-up, ambulans tipi araçlardır.
Ağır Ticari Araç
Ağırlığı 3,5 ton üzerinde olan, midibüs (15-35 yolcu), açık kasa, kapalı kasa kamyon tipi araçlar, otobüs, çekici, tır, römork, treyler, dorse, tanker, transmikser, İş makineleri tipi araçlardır.
Daimi İkamet Ülkesi
Poliçenin düzenlendiği ülke anlamındadır.
Daimi İkametgah
Lehdar’ın Daimi İkamet Ülkesinde bulunan evi veya İkametgahı anlamındadır.
Arıza
Aracın hareketsiz kalmasına neden olan elektronik veya mekanik arıza.
Kaza
Aracın hareketsiz kalmasına neden olan karayolu trafik kazası ya da ani ve şiddetli dışarıdan kaynaklanan bir neden sonucunda meydana gelen tahribat.
Coğrafi Sınır
Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
Kapsam
Daimi İkametgah ili içinde veya dışında meydana gelen, öngörülemeyen bir olay sonucunda, tanımlanan şart ve limitler dahilinde asistans firma, Lehdar’a kasko yardımları derhal sağlayacaktır.
ARAÇ HİZMETLERİ ve DETAYLARI
1) Aracın Çekilmesi
Kaza/arıza sonucu aracın hareketsiz kalması veya hareket etmesinin araç ve trafik kuralları gereği sakıncalı olacağı durumlarda aracın, kazanın/arızanın meydana geldiği il ve komşu il sınırları içindeki sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu servise kaza ve arıza durumunda poliçe süresince çekim hizmeti verilecektir.
2) Yol Kenarı Yardım
Araç arıza nedeniyle hareketsiz kaldığında, asistans firma, sigortalı aracın yol kenarında onarımı için mümkün olabilen hallerde ve ilgili araç marka yetkili servislerinin bu hizmeti sağlayabilecek teşkilata sahip olması koşuluyla gerekli organizasyonu yapacaktır.
3) Aracın Kurtarılması
Bir karayolunda giderken aracın devrilme veya şarampole yuvarlanma nedeniyle hareketsiz kalması durumunda, mümkün olabilen durumlarda aracın kurtarılması ve sonrasında çekilmesi veya yoluna devam etmesi için uygun bir yere konulması hizmeti poliçede belirtilen limite kadar sağlanacaktır.
4) Oto Kapı Kilit Hizmeti
Sigortalı aracın, anahtarlarının kaybedilmesi, kırılması veya aracın içinde unutulmasından dolayı aracın içine girilemediği durumlarda, asistans firma kapıların açılması için olay yerine gönderilen anahtarcının yol ve işçilik ücretini karşılayacaktır. Asistans firma, bu hizmeti, poliçede ismi yazılı sigortalıdan direkt talep gelmesi halinde sağlayacaktır. Bu hizmetle ilgili diğer tüm masraflar sigortalıya aittir. Araç kapısının açılamaması durumunda, aracın en yakın tamirciye nakli sağlanacaktır.
5) Lastik Değiştirilmesi Hizmeti
Araç ile yolculuk esnasında oluşabilecek lastik patlaması veya lastiğin havasının inmesi durumunda, asistans firma araçta mevcut olan yedek lastikle değiştirmek üzere olay yerine bir servis sağlayıcı gönderecektir. Asistans firma, işçilik masraflarını karşılayacak, malzeme masrafları sigortalı tarafından ödenecektir. Lastiğin olay yerinde değiştirilememesi halinde aracın en yakın servise nakli sağlanacaktır.
6) Benzin Bitmesi Durumunda Aracın Çekilmesi
Aracın benzininin bitmesi durumunda, araç en yakın benzinciye çekilecektir.
7) Aracın Kaza Geçirmesi veya Arızalanması Nedeniyle Konaklama ve Seyahat
Aracın kaza geçirmesi veya arızalanması durumunda, asistans firma aşağıdaki masraflardan birini karşılayacaktır.
a) Kazalı veya arızalı aracın tamiratı kazayı veya arızayı müteakip 24 saati aşıyorsa, azami 3 geceye kadar Lehdar’ın 4 yıldızlı otelde aracın onarımını bekleme amacıyla daimi ikametgah dışında olmak şartıyla konaklama masrafları (standart oda + kahvaltı) karşılanacaktır. Kaza yapılan veya arıza yaşanan bölgede 4 yıldızlı otel yok veya otelde yer müsait değil ise 3 yıldızlı bir otel temin edilecektir. Konaklanacak otel, asistans firma tarafından belirlenir. Kaza yapılan veya arıza yaşanan bölgede 4 yıldızlı otel yok veya otelde yer müsait değil ise 3 yıldızlı bir otel temin edilecektir. Konaklanacak otel, asistans firma tarafından belirlenir.
b) Tamir süresi kazayı veya arızayı izleyen 24 saati aşarsa, asistans firma, Lehdarlar’ın (en fazla 5 kişi) daimi ikametgaha dönüşlerinde meydana gelen seyahat masraflarını, veya Lehdar’lar seyahate devam etmek isterlerse, seyahat için planlanan yere kadar olan seyahat masraflarını aşağıdaki koşullarla ödeyecektir.
Kazanın olduğu veya arızanın yaşandığı ilden, gidilecek ile tarifeli sefer var ise ekonomik sınıf uçak bileti, tarifeli sefer yok ise otobüs bileti. Seyahate devam etmek için oluşacak masraflar, daimi ikametgaha dönüş masraflarından yüksek olmamalıdır.
8) Seyahate Devam Etmek İçin Kiralık Araç
Araç arızalanmayı veya kazayı izleyen 24 saatten daha uzun süre tamir edilmemiş ise sigortalılar seyahate devam etmek veya daimi ikametgahlarına dönebilmek için benzer bir araç kiralamak isteyebilir. Bu durumda kendilerine azami 2 gün için binek bir kiralık araç sağlanacaktır. Sigortalı bu hizmet için teslim etme-alma ücreti ödemeyecek olup teslim alma ve verme işlemi sigortalının bulunduğu yere göre asistans firma tarafından organize edilir. Konaklama giderleri, sigortalının ikametgahına geri gönderilmesi ve kiralık araç teminatlarından aynı anda yararlanılamaz. Kiralık araç hizmeti, ikame kiralık araç hizmetinden yararlanılmadığı durumlarda geçerlidir.
9) Onarılan ya da Bulunan Aracın Emanet ve Muhafazası ile Teslim Alınması
a) Daimi İkametgah ili dışında gerçekleşen kazadan sonra yapılacak tamir aracın 24 saatten fazla bir süre hareketsiz kalmasını gerektirirse, tamirat sonrasında aracı daimi ikametgâha götürmek için Lehdar’ın veya tayin ettiği herhangi bir kişinin aracın tamir edildiği veya bulunduğu mekâna gidişi aşağıdaki şartlarla organize edilir.
Aracın bulunduğu yere tarifeli sefer var ise ekonomik sınıf uçak bileti, tarifeli sefer yok ise otobüs bileti.
b) Daimi İkametgah ili dışında gerçekleşen kazadan sonra yapılacak tamir aracın 24 saatten fazla bir süre hareketsiz kalmasını gerektirirse veya aracın çalınması durumunda araç, sigortalının hırsızlığın meydana geldiği yeri terk etmesinden sonra bulunursa veya tamirat tamamlandığında asistans firma, tamir edilmiş veya bulunmuş aracın ilgili tablolarda belirtildiği kadar emanet ve muhafaza masraflarını ödeyecektir.
10) Profesyonel Sürücü Hizmeti
Sürücünün aracı kullanmasını imkansız kılan kaza geçirmesi ya da vefatı halinde, sürücünün veya beraberinde bulunanlardan hiçbirinin aracı güvenli olarak sürüş yeteneğine sahip olmaması kaydıyla, asistans firma, aracı kullanarak araçta bulunanları daimi ikametgaha veya seyahat için planlanan yere götürmek üzere profesyonel bir sürücü temin edecektir.
11) Yedek Parça Temini ve Ulaştırılması Organizasyonu
Daimi İkametgahın dışında iken, sigortalı aracın hareketini sağlayacak yedek parçanın aracın tamir edildiği yerde bulunamadığı hallerde ve sigortalının talep etmesi koşuluyla, asistans firma ilgili markanın üretici firma veya distribütörlerinin Türkiye'deki yetkili servislerinde parçanın mevcut olması durumunda, yedek parçanın temin edilmesini ve gönderilmesini organize edecektir. Temin edilen yedek parçanın maliyeti Lehdar tarafından, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisindeki nakliye masrafları ilgili asistans firma tarafından ödenecektir. Bu teminat yalnızca Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerlidir.
TÜRKİYE SİGORTA İKAME ARAÇ
Teminat Tanımı:
Poliçede ilgili teminat seçilmiş olması kaydıyla; sigortalı araçta poliçe geçerlilik süresince gerçekleşen bir kaza sonucu, kasko poliçesi kapsamındaki hasarlar için ve aşağıdaki koşullarda ikame kiralık araç verilir. Aynı yardım olayı için, seyahate devam amacıyla kiralık araç ve ikame kiralık araç maddelerindeki hizmetlerden biri verilecektir.
KOŞULLAR
1. İkame kiralık araç hizmeti, kaza sonucu meydana gelen hasarlar için sigortalı aracın serviste onarım ihtiyacı oluştuğu durumlarda verilecektir. Eksper atanmayan durumlarda ise Türkiye Sigorta hasar dosya sorumlusu onayı ile trafikte emniyetli sürüşe engel teşkil etmediği belirlenen hasarlar için ikame araç hizmeti verilmez. (Kaporta, karoseri ve tampon üzerindeki çizikler, göçükler veya koltuk döşeme Mini Hasar Onarım Hizmeti kapsamındaki onarımları gibi)
2. İkame kiralık araç hizmeti, kaza sonucu hareketsiz kalan aracın onarım yerine Firma kurtarıcı aracı ile ulaştırılması koşulu aranmaksızın sağlanır.
3. İkame kiralık araç, hasarlı aracın servisteki onarım süresinin 4ncü maddeye göre yapılacak tespitinin 24 saati geçtiği durumlarda (pazar günleri hariç) verilir.
4. Aracın tamir süresinin tespiti, Firmayı, tamiratı gerçekleştirecek olan tamirci ve eksperin onayı doğrultusunda karşılıklı mutabakat ile sağlanır. İkame kiralık araçtan faydalanma süresinin tespitinde eksperin kararı esastır.
5. Tamiratın mutabık kalınan süreden kısa sürmesi durumunda ikame araç iade edilecektir.
6. Araç sahibine karşılıklı mutabık kalınan tamir süresi ile ve her koşulda en fazla poliçede belirtilen gün kadar ve yılda en fazla iki kez mümkün olabilen durumlarda rent a car firmasının filosunda bulunan araçlardan sigortalı aracın özelliklerine en yakın ikame araç sağlanır. Onarım süresince ikame araç seçeneği satın alınan poliçelerde azami 30 güne kadar ikame araç hizmeti verilecektir.
7. Firma İkame aracı teslim etmeden önce ve teslim aldıktan sonra aracın fotoğraflarını çekerek raporlayacaktır. Aracın poliçede yer alan standartlara uygun olarak sigortalının hizmetine verilmesi gerekmektedir. Verilecek aracın hasarlı olmaması, kullanıma uygun temizlikte olması gerekir.
8. Kamunun doğal afet ilan ettiği durumlar hariç olmak üzere, Sel-Dolu-Fırtına, deprem gibi doğa olaylarında da eksper ataması yapılmadan Türkiye Sigorta hasar dosya sorumlusu onayı İkame Araç hizmeti kesintisiz devam edecektir.
9. Hizmet sağlayıcı tarafından bölgedeki anlaşmalı mevcut Rent-a-car şirketlerinin araç temin edebildiği ölçüde hizmetin verilmesi ve ikame araç organizasyonu gerçekleştirilir.
10. Firma sigortalıya aracın teslimi ve geri alınması hususunda gerekli kolaylıkları sağlayacaktır. Gidiş- Dönüş toplam 300 KM ‘ye kadar herhangi bir ücret talep etmeksizin sigortalının istediği yere araç teslimi ve geri alınması sağlanacaktır. Gidiş dönüş toplam 300 KM’yi aşan durumda ek maliyetler sigortalı tarafından karşılanır.
11. Araç sahibi tamir süresi ve her koşulda en fazla poliçede belirtilen gün limitini aştığı takdirde, limit üstü bedel araç sahibinden direkt tahsil edilir.
12. İkame kiralık araç hizmeti, hasarın gerçekleştiği yerin Daimi İkametgaha uzaklığına bakılmaksızın Türkiye içerisinde sağlanır.
ARAÇ GURUBU |
ÖRNEK ARAÇ TİPLERİ |
A-B |
HYUNDAI İ10/İ20, TOFAS FIAT EGEA, RENAULT (OYAK) CLIO, RENAULT SYMBOL, SKODA FABİA vb. |
C |
FORD FOCUS, RENAULT MEGANE, TOFAS - FIAT EGEA, TOYOTA CORALLA, HONDA CIVIC, HYUNDAI İ30, SKODA OCTAVIA vb. |
D |
OPEL INSIGNIA - VOLKSWAGEN PASSAT - RENAULT TALISMAN - FORD MONDEO –SKODA SUPERB vb. |
E |
BMW 3 – MERCEDES C – AUDI A4 – VOLKSWAGEN TIGUAN – VOLVO S60 vb. |
İSTİSNALAR
1. Sigorta poliçesinin kapsamadığı hasarlar kapsam dışıdır. Eksper raporu sonucunda, hasarın kapsam dışında olduğu ikame aracın kiralanması gerçekleştikten sonra ortaya çıkar ise kiralama ücreti sigortalıdan tahsil edilecektir.
2. İlgili kazaya bağlı olmayan estetik tadilatlar, onarımlar, periyodik bakımlar için geçen süreler teminat dışıdır.
3. Otoban, köprü geçiş ücretleri, trafik cezası ve benzin kapsam dışındadır ve bu tür masraflar sigortalı tarafından karşılanır.
4. Kasko poliçesine ait genel istisnalar ikame kiralık araç teminatı için de geçerli olacaktır.
5. Oto cam, ses ve görüntü sistemleri hasarları için ikame araç temin edilmeyecektir.
6. Eksper onayı ile trafikte emniyetli sürüşe engel teşkil etmediği belirlenen hasarlar için ikame araç hizmeti verilmez. (Kaporta, karoseri ve tampon üzerindeki çizikler, göçükler, koltuk döşeme gibi)
TÜRKİYE SİGORTA İŞ YERİ YARDIM HİZMETLERİ
Yardım Hizmetleri |
Limitler |
Tesisat İşleri |
5.000 TL / Yılda 3 defa |
Elektrik İşleri |
5.000 TL / Yılda 3 defa |
Anahtar İşleri |
5.000 TL / Yılda 3 defa |
İş Yerinde Kalan Kişinin Kurtarılması |
Sınırsız |
Cam İşleri |
7.500 TL / Yılda 3 defa |
Ambulans Gönderilmesi |
Şehirler arası azami 5.000 TL - Şehir içi sınırsız - Toplamda yılda 3 defa |
Tıbbi Danışma Hizmeti |
Bağlantı |
Güvenlik Hizmeti |
Yılda üç kere / Azami 2 gün |
İş Yerinde Meydana Gelen Bir Hasar Sebebiyle Ortaya Çıkan Seyahat Masraflarının Karşılanması |
Sınırsız |
İŞYERİ HİZMETLERİ ve AÇIKLAMALARI
1) Tesisat İşleri
Sigortalıya ait iş yeri içindeki sıhhi tesisat direkt işyerine ait su vanasından başlayıp musluklara (musluk, pisuvar muslukları, her türlü armatür vb. tesisat kapsamı dışındadır) kadarki kısmı kapsar. İş yerinin iç sıhhi, sabit su tesisatı, kalorifer tesisatı, kanalizasyon ve pis su tesisatında sızıntı veya kırılma olması durumunda Asistans şirket, bu tür tesisatın şartlarının böyle bir tamiratı mümkün kıldığı zaman daha ileri zarara karşı iş yerini korumak için gerekli acil tamiri yerine getirecek bir tesisatçıyı gönderecektir. Asistans şirket, poliçenin yürürlükte olduğu bir yıl içinde azami üç olay olmak kaydıyla her bir olay için 5.000 TL sınırına kadar acil tamir için gerekli çağırma (işçi ulaşım masrafı), malzeme ve işçilik masraflarını karşılayacaktır. Tamir tamamlandıktan sonra ilgili yerin kapama işlemi de limit dahilinde teminata dahildir. Masrafların azami sınırları aşması durumunda doğacak fark sigortalı tarafından karşılanacaktır.
İstisnalar
A) İş yerinin içerisinde her türlü kaçak, sızıntı ve ıslanmadan dolayı meydana gelen hasarın tamiri, tesisat (tesisat veya diğer donanımların hasarı veya kırılmasından kaynaklanmış olsa bile).
B) Su borularına bağlı her türlü elektrikli eşya, klima, ısıtıcılar, su ısıtıcıları, sıhhi malzemenin değişimi veya tamiri.
C) Sigortalının veya üçüncü şahısların tarafların mülkiyetlerinde hasara neden olan, iş yerine ait sabit tesisat / donanımdaki hasar. Binaya veya üçüncü taraflara ait tesisat sigortalının bölgesinde olsa bile işyerine ait olarak kabul edilmeyecektir.
D) Kanalizasyon veya pis su tesisatlarının tıkanması.
2) Elektrik İşleri
Sigortalıya ait iş yeri içindeki elektrik tesisat, direkt işyerine ait elektrik sigortasından başlayıp elektrik anahtarına (elektrik anahtarı dahil, priz vb. hariç) kadar ki kısmı kapsar. İş yerinde meydana gelen kısa devre iş yerinin dışındaki, işyerine ait sayaç veya kofra sigorta ve tesisatını etkilemesi durumunda teminat altına alınır. Sigortalıya ait iş yerinin içerisinde, iş yerinin içinden kaynaklanan elektrik tesisatının bozulması veya hasar görüp çalışamaz duruma gelmesi halinde, Asistans şirket tesisatı çalışır hale getirmek için gerekli acil tamir önlemini yapacak elektrikçiyi gönderecektir. Asistans şirket, poliçenin yürürlükte olduğu bir yıl içinde azami üç olay olmak kaydıyla her bir olay için 5.000 TL sınırına kadar acil tamir için gerekli çağırma (işçi ulaşım masrafı), malzeme ve işçilik masraflarını karşılayacaktır. Tamir tamamlandıktan sonra ilgili yerin kapama işlemi de limit dahilinde teminata dahildir.
İstisnalar
A) Lamba, ampul, floresan, duy ve priz gibi elektrik tesisatından bağımsız tesisatlar.
B) Elektrikle çalışan ısıtıcı, elektrikli eşyaları veya her türlü cihazdaki hasarın tamiri.
C) İş yerinde veya binada topraklamanın olmamasından veya yetersiz olmasından kaynaklanan arıza ve hasarın tamiri.
D) Elektrik tesisatı çok eski ve tamir edilemeyecek durumda ise teminat dışıdır.
3) Anahtar İşleri
Herhangi kazai bir sebep veya hırsızlık sonucu kilitlerdeki hasara, anahtarların çalınması, unutulması veya kaybedilmesine bağlı olarak işyerine girilememesi durumunda, Asistans şirket bu tür tesisatın şartlarının böyle bir tamiratı mümkün kıldığı zaman, iş yerini daha ileri hasar veya zarara karşı korumak maksadıyla gerekli acil tamir hizmetini yerine getirecek bir anahtarcı gönderecektir. Asistans şirket poliçenin yürürlükte olduğu bir yıl içinde azami üç olay olmak kaydıyla her bir olay için 5.000 TL sınırına kadar acil tamir için gerekli çağırma (işçi ulaşım masrafı), malzeme ve işçilik masraflarını karşılayacaktır. Eğer yukarıda bahsedilen bazı olaylardan dolayı iş yerine girmek mümkün olmazsa, Asistans şirket içerden dışarıya çıkması mümkün olmayan şahısların kurtarılması ile ilgili masrafları da sınırsız karşılayacaktır.
4) Cam İşleri
Sigorta teminatı verilmiş olan, iş yerinin dikey camlarının (iç, dış, kapı, vitrin, balkon, korkuluk camları, ayna), kırılması veya çatlaması durumunda, Asistans şirket, hasar gören parçayı eski hale getirerek, daha ileri hasar ve zarara karşı İşyerini korumak maksadıyla gerekli acil tamir hizmetini yerine getirecek bir camcı, Sigortalı ile anlaşmaları ve sigortalının onayını müteakip, sigorta teminatı verilen iş yerine gönderecektir. Tamir için tamir servisinin işçilik, malzeme ve ulaşım masrafları dahil yılda üç defaya mahsus olmak üzere olay başına 7.500 TL limitle Asistans şirket tarafından karşılanacaktır. Sigortalının poliçesinde "Cam Kırılması" teminatının bulunması durumunda, hasarın tamamı limit gözetilmeksizin aynen ödenecektir. (Meydana gelen hasarın poliçe genel ve özel şartları uyarınca "Cam Kırılması " teminatı limitlerini aşmaması kaydıyla). Sigortalı; aşan kısmın masrafları için onay vermez ise, onarım mümkün olduğu hallerde, tamirat poliçede yazılı Cam Kırılması bedelinin toplamına kadar yapılacaktır. Vukuu bulan arızanın masrafları tahmini olarak camcı tarafından ilk önce Sigortalıya bildirilecek ve aşan kısım için gerekli olan bedel Sigortalının onay vermesi halinde, sigortalı tarafından camcıya ödenecektir.
5) Ambulans Gönderilmesi
İş yerinde meydana gelen Sigortalının bedensel yaralanma veya ani ciddi hastalığı durumunda, Asistans şirket, nakilin aynı il sınırları içinde olması halinde sınırsız; başka bir şehirdeki hastaneye olması halinde 5.000 TL limite kadar ve en fazla yılda 3 defaya kadar Sigortalının iş yerine kara ambulansı yollar. Asistans şirket tarafından onaylanmayan ve acil durum niteliğinde olmayan talepler nedeniyle tahakkuk edilecek olan ücretleri Sigortalı kendisi ödeyecektir.
6) Tıbbi Danışma
Sigortalının karşılaştığı sağlık problemi konusunda Asistans şirket tıbbi ekibi tarafından bilgi verilir. Doktor, uzman doktor, diş hekimi, hastane ve teşhis merkezleri adresleri ve telefon numaraları bildirilir. Karşılaşılan sağlık problemi konusunda alınması gereken önlemlerle ilgili tavsiyede bulunulur, ancak tanı konmaz, ilaç önerilmez. Bu teminatla ilgili tüm masraflar sigortalı tarafından karşılanacaktır.
7) Güvenlik Hizmeti
İş yerinde meydana gelen bir hasar durumunda, Sigortalının talebi ve Asistans şirketin onayı ile, işyerini koruma ve gözetim altına alma masrafları Asistans şirket tarafından karşılanacaktır. İş yerinin güvenliği sağlanıncaya kadar yılda üç kere olmak üzere her bir seferde maksimum 2 gün hizmet verilir. Bu hizmet, Asistans şirket Sigortalının iş yerine ilk acil müdahaleyi yaptıktan sonra ve/veya Sigorta Eksperi tarafından iş yerinin hırsızlığa açık olmasına istinaden tutulan rapor ve gerekirse fotoğraflar sonucunda verilecektir.
8) İş Yerinde Meydana Gelen Bir Hasar Sebebiyle Ortaya Çıkan Seyahat Masraflarının Karşılanması
Sigortalının çalışmakta olduğu şirkette poliçe kapsamına giren risklerin gerçekleşmesinin yanı sıra, üst düzey yetkilinin vefatı, vb. gibi beklenmedik olaylarda iş yerine acil olarak dönmesi gerektiğinde, Asistans şirket Sigortalının acilen İşyerine geri dönebilmesi için (varsa mevcut biletini de kullanarak) gerekli organizasyonu yapar, otobüs bileti veya 500 km’yi aşan mesafeler için ekonomi sınıfı uçak bileti sağlar. Bu menfaat, sadece, Sigortalının asıl seyahat için kullanmış olduğu taşıma araçlarını acil dönüş için kullanamadığı hallerde mümkündür.
Aciliyet
"Aciliyet" terimi hasarın derhal tamiri ihtiyacı ve aşağıda belirtilen standartlara bağlıdır.
Tesisat
Sigortalının veya üçüncü şahısların tarafların mülkiyetlerinde hasara neden olan, iş yerine ait sabit tesisat/donanımdaki hasar. Binaya veya üçüncü taraflara ait tesisat sigortalının bölgesinde olsa bile iş yerine ait olarak kabul edilmeyecektir.
Elektrik
Hasarın merkezi iş yerinin içinde bulunduğu sürece, iş yeri elektrik tesisatının herhangi yerindeki elektrik kesintisi.
Anahtar
Başka hiçbir giriş yolunun olmaması durumu, acil servis veya anahtarcı müdahalesini gerektiren sigortalının iş yerine girişini engelleyen her türlü risk.
Cam İşleri
Hasarın her türlü üçüncü taraf saldırgan hareketleri veya çevre kazalarına karşı iş yerinin korunmasını zaafa düşürdüğü hallerde, camların veya pencere sistemine ait her türlü dikey cam yüzeyin kırılması.
HİZMETLERİN DÜZENLENMESİ
Sağlanan acil hizmetler, Asistans şirket tarafından yönlendirilecek hizmet noktaları veya profesyonel şirketler tarafından yerine getirilecektir. Asistans şirket hiçbir yardım operasyonunda polis, sivil savunma, itfaiye gibi resmi acil yardım kuruluşlarının yapması gereken kurtarma hizmetine müdahale etmeyecek ve kendisini onların yerine koymayacaktır. Türkiye’nin altyapısal eksiklikleri nedeniyle poliçe kapsamındaki hizmetlerin verilememesinden veya herhangi bir gecikme olmasından Asistans şirket sorumlu olmayacaktır. Asistans şirket, olayın gerçekleştiği ildeki yerel imkanlar dahilinde hizmetin verilmesinden sorumludur.
PROFESYONEL İŞ YERİ HİZMETLERİ ORGANİZASYONU
Asistans şirket tarafından yönlendirilecek ve kontrol edilecek, firmalar ve profesyonellerin oluşturacağı bir hizmet ağı, sigortalının talepleri sonucu doğacak tamirat işlemlerini, bitirilene ve müşteri memnuniyeti sağlanana kadar yerine getirecektir. Acil hizmetlerin düzenlemesi ile ilgili olmayan her türlü durum için, Asistans şirket Sigortalının isteği üzerine, aşağıda belirtilen konularda hizmet ve tamiri verebilecek profesyonelleri veya hizmet birimlerini mesai saatleri içinde işyerine gönderecek ve bilgi sağlayacaktır. İşyeri yardım organizasyon hizmetlerinde bağlantı Asistans şirket tarafından sağlanacak, alınacak hizmetlerle ilgili masraflar Sigortalı tarafından ödenecektir. Tavsiye edilen servis biriminden hizmet alıp almamak Sigortalının isteğine bağlıdır. Alınan hizmetlerle ilgili doğabilecek sorunlardan hizmeti doğrudan sağlayan servis birimi sorumlu olacaktır. Asistans şirket, her türlü makul kontrolü dışındaki hallerin veya hizmet birimlerinin kendi kontrolleri dışındaki olağanüstü, öngörülemeyen durumlar veya çevresel kazalar sonucu tamamen meşgul olması veya en yakın yerde hazır bulunamamalarının sonucu olarak, kendi namına yaptırım uygulayamayacağı hiçbir doğrudan hizmeti sağlamayacaktır.
Su / Sıhhi Tesisat / Kalorifer Tesisat İşleri (Doğalgaz Tesisatı hariç)
Su, sıhhi ve kalorifer tesisatının (doğalgaz tesisatı hariç) tamiri için hasar alanının kırımı, atımı ve tamirini kapsar.
Fayans / Kalebodur
Fayans, kalebodur, karo ve çini gibi ıslak zeminlerin kırımı, atımı ve kapatılma işlerini kapsar.
Elektrik
Elektrik, telefon, bilgisayar hatları gibi işleri kapsar.
Çelik/Ahşap/Alüminyum/PVC kapı-pencere-doğrama tamir İşleri
Hasar gören çelik, ahşap, alüminyum ve pvc kapı, pencere, kepenk, korkuluk vb işlerin tamirini ve gerekiyorsa değişim işlerini kapsar.
Boya
Her türlü boya ve izolasyon işlerini kapsar.
Cam
Kırılan her türlü camın değiştirilmesi işlerini kapsar.
Sıva / Duvar İşleri
Sıva, beton, şap ve tuğla-briket türü duvar tamir işlerini kapsar.
Alçıpan / Kartonpiyer İşleri
Alçıpan / kartonpiyer tamiri ve yenilenmesi işlerini kapsar.
Yer Döşeme Ahşap İşleri (Parke, Halıfleks, Mineflo, Lambiri Ahşap Kaplama vb.)
Her türlü parke, halıfleks, mineflo, muşamba gibi yer kaplama malzemelerinde ortaya çıkacak hasarın tamiri ve değişimini kapsar. Halı vb. eşyalar kapsam dışıdır. Yer-Duvar lambiri ahşap kaplama, pencere ve kapı gibi ahşap işlerinin tamiri ve yenilenmesini kapsar. Her türlü dolap, ahşap eşya vb. parçaların tamiri veya yeniden yapılması kapsam dışıdır.
PVC / Demir / Alüminyum Doğrama İşleri
Kapı, pencere, panjur, dükkan kepenkleri gibi kısımların tamiri ve yenilenmesini kapsar.
Tavan Kaplama / Asma Tavan İşleri (Taşyünü vb.)
Tavan veya asma tavan kaplama malzemelerinde ortaya çıkacak tamir ve değiştirme işlerini kapsar.
Çatı / Dere tamir İşleri
Her türlü çatıda ortaya çıkabilecek hasarların tamirini veya direne işini yapan dere ve oluk tamiri ve bakımını kapsar.
İŞ YERİ YARDIM HİZMETİ GENEL İSTİSNALAR
Yukarıdaki maddelerde bahsedilen özel istisnaların yanında, bu sigorta dolaylı veya dolaysız olarak aşağıda belirtilen hususların sonucu meydana gelen bedensel ve maddi zararları kapsamaz.
1) Sigortalı tarafından kasıtlı olarak meydana getirilen hasarlar.
2) Mücbir sebepler (doğal felaketler), dolaylı veya dolaysız savaş, iç savaş, silahlı çatışma, ayaklanma, isyan, kargaşa, grev, toplum veya devlet nizamının güvenliğini etkileyecek her türlü ihtimalden dolayı meydana gelen hasarlar.
3) Deprem, volkanik patlama, sel veya her türlü çevresel kaza.
4) Dış etkenlerden dolayı meydana gelebilecek hasar durumu. (Cam kırılması hariç)
5) Hukuki kurallara ve prensiplere uygun olmayan hizmet taleplerin reddedilme hakkı saklıdır.
6) Mahalli mercilerin izin vermediği müdahaleler.
7) Olağandışı iklim koşullarından dolayı hizmet aksamaları,
8) Asistans şirket, verdiği hizmetler ölçüsünde sorumludur. Hizmetlerin haricinde, işyerinde meydana gelen her türlü zarar ya da kayıp ya da masraflardan sorumlu değildir.
9) Sigortalı adına yapılan tüm masraflar ve ödenen bedeller, Sigortalının önceden onayı alınması koşulu ile kendisinden tahsil edilir.
10) Kasıtlı olarak kendini yaralama ve Sigortalının bir suç olayının parçası olması sonucu doğan olaylar.
11) Sigortalının, nefsi müdafaa haricinde, bir kavganın parçası olması sonucu meydana gelen olaylar.
12) Direkt ya da dolaylı olarak iyonize radyasyondan doğan veya onun neden olduğu ya da katkıda bulunduğu olaylar veya aydınlatma amaçlı kullanılan nükleer yakıt veya radyoaktif toksik patlama ile radyoaktiviteye maruz kalındığı durumlar veya herhangi bir patlayıcı nükleer yapı ya da nükleer unsurdan doğan diğer tehlikeler.
13) Sigortalının bildiği, daha önce tedavi aldığı mevcut olan, tekrarlayan, kronik ya da devam etmekte olan herhangi bir hastalık ya da durum sonucu oluşan olaylar. Nekahat dönemi hastalığın tam bir parçası olarak düşünülür.
14) Tahmini doğum tarihinden üç ay öncesine kadar hamileliğe ya da gönüllü çocuk düşürmeye bağlı olaylar.
15) Akıl hastalığı ya da kişilik kaybı.
16) Tedaviye uyumlu olarak reçete edilmiş ve yeterliliği diplomalı bir tıp doktoru tarafından yönlendirilmiş maddeler dışındaki sarhoş edici içecek ya da maddelerin etkisi altında ya da kısmen veya tamamen etkilerine bağlı olarak özürlülük neticesinde meydan gelen olaylar.
17) İntihar veya benzeri girişim sonucu ölüm, yaralanma ya da hastalık sonucu meydana gelen olaylar.
TÜRKİYE SİGORTA KONUT YARDIM HİZMETLERİ
Tesisat işleri |
5.000 TL / yılda 3 defa |
Elektrik işleri |
5.000 TL / yılda 3 defa |
Anahtar İşleri |
5.000 TL / yılda 3 defa |
Konutta kalan kişinin kurtarılması |
Sınırsız |
Cam İşleri |
5.000 TL / yılda 3 defa |
Doktor veya ambulans gönderilmesi |
5.000 TL / yılda 3 defa |
Otel hizmeti |
4 Yıldızlı Otel / Maks. 3 Gün |
Güvenlik firması |
Maksimum 2 Gün - Limitsiz |
Evde meydana gelen bir hasar sebebiyle ortaya çıkan seyahat masraflarının karşılanması |
Sınırsız |
KONUT YARDIM HİZMETLERİ ve AÇIKLAMALARI
1) Tesisat İşleri
Müşteriye ait konut içindeki sıhhi tesisat direkt konuta ait su vanasından başlayıp musluklara (musluk, pisuar muslukları, her türlü armatür vb. tesisat kapsamı dışındadır) kadar ki kısmı kapsar. Konutun iç sıhhi, sabit su tesisatı, kalorifer tesisatı, kanalizasyon ve pis su tesisatında sızıntı veya kırılma olması durumunda Firma bu tür tesisatın şartlarının böyle bir tamiratı mümkün kıldığı zaman daha ileri zarara karşı konutu korumak için gerekli acil tamiri yerine getirecek bir tesisatçıyı gönderecektir. Firma poliçenin yürürlükte olduğu bir yıl içinde azami üç olay 5.000 TL ile sınırlı olarak (işçi ulaşım masrafı), malzeme ve işçilik masraflarını karşılayacaktır. Tamir tamamlandıktan sonra ilgili yerin kapama işlemi de limit dahilinde teminata dahildir. Masrafların azami sınırları aşması durumunda doğacak fark sigortalı tarafından karşılanacaktır. Her zaman tesisatçı tahmini tamir masrafını ilk önce müşteriye direkt ve Firmaya telefonla bildirecektir.Sigortalı tahmini masrafı kabul eder etmez, gerekli dokümanı imzalayacak toplam masrafın 5.000 TL tutarına kadar olan kısmını Firma karşılayacak, 5.000 TL tutarını aşan kısmını sigortalı direk teknik servis elemanına ödeyecektir. Sigortalının tahmini tamir masrafını kabul etmemesi durumunda, onarım mümkün olduğu hallerde, tamirat 5.000 TL sınırına kadar yapılacaktır.
İstisnalar
A) Konutun içerisinde her türlü kaçak, sızıntı ve ıslanmadan dolayı meydana gelen hasarın tamiri, tesisat (tesisat veya diğer donanımların hasarı veya kırılmasından kaynaklanmış olsa bile).
B) Su borularına bağlı her türlü elektrikli ev eşyası, klima, ısıtıcılar, su ısıtıcıları, sıhhi malzemenin değişimi veya tamiri.
C) Sigortalının veya üçüncü şahısların tarafların mülkiyetlerinde hasara neden olan, konuta ait sabit tesisat / donanımdaki hasar. Binaya veya üçüncü taraflara ait tesisat sigortalının bölgesinde olsa bile konuta ait olarak kabul edilmeyecektir.
D) Kanalizasyon veya pis su tesisatlarının tıkanması.
2) Elektrik İşleri
Sigortalıya ait konut içindeki elektrik tesisat, direkt konuta ait elektrik sigortasından başlayıp elektrik anahtarına (elektrik anahtarı dahil, priz vb. hariç) kadar ki kısmı kapsar. Konutta meydana gelen kısa devre konutun dışındaki, konuta ait sayaç veya kofre sigorta ve tesisatını etkilemesi durumunda teminat altına alınır. Sigortalıya ait konutun içerisinde, konutun içinden kaynaklanan elektrik tesisatının bozulması veya hasar görüp çalışamaz duruma gelmesi halinde, Asistans şirket tesisatı çalışır hale getirmek için gerekli acil tamir önlemini yapacak elektrikçiyi gönderecektir. Asistans şirket poliçenin yürürlükte olduğu bir yıl içinde azami üç olay olmak kaydıyla her bir olay için 5.000 TL sınırına kadar acil tamir için gerekli çağırma (işçi ulaşım masrafı), malzeme ve işçilik masraflarını karşılayacaktır. Tamir tamamlandıktan sonra ilgili yerin kapama işlemi de limit dahilinde teminata dahildir.
İstisnalar
A) Lamba, ampul, floresan, duy ve priz gibi elektrik tesisatından bağımsız tesisatlar.
B) Elektrikle çalışan ısıtıcı, ev elektrikli eşyaları veya her türlü cihazdaki hasarın tamiri.
C) Konutta veya binada topraklamanın olmamasından veya yetersiz olmasından kaynaklanan arıza ve hasarın tamiri.
D) Elektrik tesisatı çok eski ve tamir edilemeyecek durumda ise teminat dışıdır.
3) Anahtar İşleri
Herhangi kazai bir sebep veya hırsızlık sonucu kilitlerdeki hasara, anahtarların çalınması, kaybedilmesine veya unutulmasına bağlı olarak konuta girilememesi durumunda, Asistans şirket bu tür tesisatın şartlarının böyle bir tamiratı mümkün kıldığı zaman, konutu daha ileri hasar veya zarara karşı korumak maksadıyla gerekli acil tamir hizmetini yerine getirecek bir anahtarcı gönderecektir. Asistans şirket poliçenin yürürlükte olduğu bir yıl içinde azami üç olay olmak kaydıyla her bir olay için 5.000 TL sınırına kadar acil tamir için gerekli çağırma (işçi ulaşım masrafı), malzeme ve işçilik masraflarını karşılayacaktır. Tamir tamamlandıktan sonra ilgili yerin kapama işlemi de limit dahilinde teminata dahildir. Eğer yukarıda bahsedilen bazı olaylardan dolayı konuta girmek mümkün olmazsa Asistans şirket içerden dışarıya çıkması mümkün olmayan şahısların kurtarılması ile ilgili masrafları da sınırsız karşılayacaktır.
4) Cam İşleri
Sigorta teminatı verilmiş olan konutun dikey camlarının (iç, dış, kapı, vitrin, balkon, korkuluk camları, ayna), yatay camlar (masa ve sehpa) ile duşa kabin camlarının kırılması veya çatlaması durumunda, Asistans şirket, hasar gören parçayı eski hale getirerek, daha ileri hasar ve zarara karşı Konut'u korumak maksadıyla gerekli acil tamir hizmetini yerine getirecek bir camcı, Sigortalı ile anlaşmaları ve Sigortalının onayını müteakip, sigorta teminatı verilen konuta gönderecektir. Tamir için tamir servisinin işçilik, malzeme ve ulaşım masrafları dahil yılda üç defaya mahsus olmak üzere olay başına 5.000 TL limitle Asistans şirket tarafından karşılanacaktır. Sigortalının poliçesinde "Cam Kırılması" teminatının bulunması durumunda, cam onarımı poliçe limitleri kapsamında yapılacaktır. Asistans şirket tarafından poliçe limitinde başvuru yapacaktır. (Meydana gelen hasarın poliçe genel ve özel şartları uyarınca "Cam Kırılması " teminatı limitlerini aşmaması kaydıyla). Sigortalı; aşan kısmın masrafları için onay vermez ise, onarım mümkün olduğu hallerde, tamirat poliçede yazılı Cam Kırılması bedelinin toplamına kadar yapılacaktır. Vuku bulan arızanın masrafları tahmini olarak camcı tarafından ilk önce Sigortalıya bildirilecek ve aşan kısım için gerekli olan bedel Sigortalının onay vermesi halinde, Sigortalı tarafından camcıya ödenecektir.
5) Doktor veya Ambulans Gönderilmesi
Konutta ikamet eden Sigortalının veya birlikte ikamet ettiği birinci derece aile üyesinin, bedeni yaralanma veya ciddi hastalığı durumunda Asistans şirket, nakilin aynı il sınırları içinde olmak kaydı ile müdahale başına tazminat limiti olmaksızın yılda 3 defa ve toplam 5.000 TL’ye kadar üstlenerek, sigortalının konutuna doktor ve kara ambulansı yollar. Asistans şirket tarafından onaylanmayan ve acil durum niteliğinde olmayan talepler nedeniyle tahakkuk edilecek olan ücretleri Sigortalı kendisi ödeyecektir. Başka bir şehre tıbbi nakilin gerekli olduğu durumlarda toplam limit 5.000 TL’dir ve limit üstü masraflar Sigortalıdan onayı sonrasında tahsil edilir.
6) Otel Hizmeti
Konutta meydana gelen bir hasar durumunda konut oturulamaz hale gelir ise ve onarım 24 saati aşarsa, sigortalının talebi ve Asistans şirket onayı ile Sigortalı ve birinci derece aile üyeleri için 3 güne kadar 4 yıldızlı otelde konaklama masrafları (standart oda + kahvaltı) Asistans şirket tarafından karşılanacaktır. Ancak seçilecek olan otel konuta en yakın anlaşmalı otel olacak ve en fazla 50 km uzakta olacaktır. Otelde yapılan telefon, bar, restoran, vb. ekstra masraflar sigortalıya aittir. Bu hizmet, Asistans şirket hizmet birimleri Sigortalının konutuna ilk acil müdahaleyi yaptıktan sonra ve/veya Sigorta Eksperi tarafından konutun ikamet etmeyi engelleyecek düzeyde olmasına istinaden tutulan rapor ve gerekir ise fotoğraflar sonucunda verilecektir.
7) Güvenlik Hizmeti
Konutta meydana gelen bir hasar durumunda, sigortalının talebi ve Asistans şirketin onayı ile konutu koruma ve gözetim altına alma masrafları Asistans şirket tarafından karşılanacaktır. Konutun güvenliği sağlanıncaya kadar Limitsiz olmak üzere her bir seferde azami 2 gün hizmet verilir. Bu hizmet, Asistans şirket hizmet birimleri Sigortalının konutuna ilk acil müdahaleyi yaptıktan sonra ve/veya Sigorta Eksperi tarafından konutun hırsızlığa açık olmasına istinaden tutulan rapor ve gerekir ise fotoğraflar sonucunda verilecektir.
8) Konutta Meydana Gelen Bir Hasar Sebebiyle Ortaya Çıkan Seyahat Masraflarının Karşılanması
Sigortalı seyahatte iken, Sigortalının evindeki hırsızlık, kapı ve pencerelerin zorlanması, yangın veya patlama nedeniyle oturulmaz hale gelmesi, ya da fazla zararın ortaya çıkması riski sebebiyle, Sigortalının evinde bulunması gerektiği durumlarda, Asistans şirket, Sigortalının Daimi İkametgaha dönüşünü yılda 1 defa olmak üzere organize edecek, otobüs bileti veya 6 saati aşan mesafeler için ekonomi sınıfı uçak bileti sağlayacaktır.Bu menfaat, sadece Sigortalının asıl seyahat için kullanmış olduğu taşıma araçlarını acil dönüş için kullanamadığı hallerde mümkündür.
ACİLİYET TERİMİ
"Aciliyet" terimi hasarın derhal tamiri ihtiyacı ve aşağıda belirtilen standartlara bağlıdır.
Tesisat
Sigortalının veya üçüncü şahısların tarafların mülkiyetlerinde hasara neden olan konuta ait sabit tesisat / donanımdaki hasar. Binaya veya üçüncü taraflara ait tesisat sigortalının bölgesinde olsa bile konuta ait olarak kabul edilmeyecektir.
Elektrik
Hasarın merkezi konutun içinde bulunduğu sürece, konut elektrik tesisatının herhangi yerindeki elektrik kesintisi.
Anahtar
Başka hiçbir giriş yolunun olmaması durumu, acil servis veya anahtarcı müdahalesini gerektiren sigortalının binaya girişini engelleyen her türlü risk.
Cam İşleri
Hasarın her türlü üçüncü taraf saldırgan hareketleri veya çevre kazalarına karşı konutun korunmasını zaafa düşürdüğü hallerde, camların veya pencere sistemine ait her türlü dikey cam yüzeyin kırılması.
HİZMETLERİN DÜZENLENMESİ
Sağlanan acil hizmetler, Asistans şirket tarafından yönlendirilecek hizmet noktaları veya profesyonel şirketler tarafından yerine getirilecektir. Asistans şirket hiçbir yardım operasyonunda polis, sivil savunma, itfaiye gibi resmi acil yardım kuruluşlarının yapması gereken kurtarma hizmetine müdahale etmeyecek ve kendisini onların yerine koymayacaktır. Türkiye’nin altyapısal eksiklikleri nedeniyle poliçe kapsamındaki hizmetlerin verilememesinden veya herhangi bir gecikme olmasından Asistans şirket sorumlu olmayacaktır. Asistans şirket, olayın gerçekleştiği ildeki yerel imkanlar dahilinde hizmetin verilmesinden sorumludur.
PROFESYONEL KONUT YARDIM HİZMETLERİ ORGANİZASYONU
Asistans şirket tarafından yönlendirilecek ve kontrol edilecek, firma ve profesyonellerin oluşturacağı bir hizmet ağı, sigortalının talepleri sonucu doğacak tamirat işlemlerini, bitirilene ve Sigortalı memnuniyeti sağlanana kadar yerine getirecektir. Acil hizmetlerin düzenlemesi ile ilgili olmayan her türlü durum için, Asistans şirket Sigortalının isteği üzerine, aşağıda belirtilen konularda hizmet ve tamiri verebilecek profesyonelleri veya hizmet birimlerini mesai saatleri içinde konuta gönderecek ve bilgi sağlayacaktır. Ev yardım organizasyon hizmetlerinde bağlantı Asistans şirket tarafından sağlanacak, alınacak hizmetlerle ilgili masraflar Sigortalı tarafından ödenecektir. Tavsiye edilen servis biriminden hizmet alıp almamak Sigortalının isteğine bağlıdır. Alınan hizmetlerle ilgili doğabilecek sorunlardan hizmeti doğrudan sağlayan servis birimi sorumlu olacaktır. Asistans şirket, her türlü makul kontrolü dışındaki hallerin veya hizmet birimlerinin kendi kontrolleri dışındaki olağanüstü, öngörülemeyen durumlar veya çevresel kazalar sonucu tamamen meşgul olması veya en yakın yerde hazır bulunamamalarının sonucu olarak, kendi namına yaptırım uygulayamayacağı hiçbir doğrudan hizmeti sağlamayacaktır.
Su / Sıhhi Tesisat / Kalorifer Tesisat İşleri (Doğalgaz Tesisatı hariç)
Su, sıhhi ve kalorifer tesisatının (doğalgaz tesisatı hariç) tamiri için hasar alanının kırımı, atımı ve tamirini kapsar.
Fayans / Kalebodur
Fayans, kalebodur, karo ve çini gibi ıslak zeminlerin kırımı, atımı ve kapatılma işlerini kapsar.
Elektrik
Elektrik, telefon, bilgisayar hatları gibi işleri kapsar.
Çelik/Ahşap/Alüminyum/PVC kapı-pencere-doğrama tamir İşleri
Hasar gören çelik, ahşap, alüminyum ve pvc kapı, pencere, kepenk, korkuluk vb işlerin tamirini ve gerekiyorsa değişim işlerini kapsar.
Boya
Her türlü boya ve izolasyon işlerini kapsar.
Cam
Kırılan her türlü camın değiştirilmesi işlerini kapsar.
Sıva / Duvar İşleri
Sıva, beton, şap ve tuğla-briket türü duvar tamir işlerini kapsar.
Alçıpan / Kartonpiyer İşleri
Alçıpan / kartonpiyer tamiri ve yenilenmesi işlerini kapsar.
Yer Döşeme Ahşap İşleri (Parke, Halıfleks, Mineflo, Lambiri Ahşap Kaplama vb.)
Her türlü parke, halıfleks, mineflo, muşamba gibi yer kaplama malzemelerinde ortaya çıkacak hasarın tamiri ve değişimini kapsar. Halı vb. eşyalar kapsam dışıdır. Yer-Duvar lambiri ahşap kaplama, pencere ve kapı gibi ahşap işlerinin tamiri ve yenilenmesini kapsar. Her türlü dolap, ahşap eşya vb. parçaların tamiri veya yeniden yapılması kapsam dışıdır.
PVC / Demir / Alüminyum Doğrama İşleri
Kapı, pencere, panjur, dükkan kepenkleri gibi kısımların tamiri ve yenilenmesini kapsar.
Tavan Kaplama / Asma Tavan İşleri (Taşyünü vb.)
Tavan veya asma tavan kaplama malzemelerinde ortaya çıkacak tamir ve değiştirme işlerini kapsar.
Çatı / Dere tamir İşleri
Her türlü çatıda ortaya çıkabilecek hasarların tamirini veya direne işini yapan dere ve oluk tamiri ve bakımını kapsar.
Hastanede Yatma Durumunda Yardım
Konutta meydana gelen bir hasar sonucunda Sigortalının hastanede yatması gerekirse ve yatış süresi 7 günü aşarsa aşağıdaki hizmetlerden birisi Asistans şirket tarafından karşılanacaktır.
- Refakatçinin bir defaya mahsus hastaneye nakli,
- Çocukların (17 yaş altındaki) akrabalarının yanında refakatçi eşliğinde bir defaya mahsus nakli.
- Çocuk bakımı (Azami 48 saat ve sadece İstanbul, Ankara, İzmir'de)
Acil Mesajların iletilmesi
Sigortalının talebi üzerine tıbbi teminatlar kapsamındaki konularla ilgili olarak acil veya gerekli mesajların iletilmesini sağlayacaktır.
Bilgi ve Organizasyon Servisleri
Bilgi ve organizasyon servislerinde bağlantı Asistans şirket tarafından sağlanacak, alınacak hizmetlerle ilgili masraflar sigortalı tarafından ödenecektir. Tavsiye edilen servis biriminden hizmet alıp almamak sigortalının isteğine bağlıdır. Alınan hizmetlerle ilgili doğabilecek sorunlardan hizmeti doğrudan sağlayan servis birimi sorumlu olacaktır.
Tüm Türkiye
Otomotiv yetkili servis ve bayi bilgileri
Yol ve kaza durumu bilgileri
Ambulans, doktor ve hemşire organizasyonları
Cenaze nakli ve defin organizasyonu
Ulaşım araçları ile ilgili tarife, bağlantı ve bilgiler
Seyahat ve uçak seferleri ile ilgili bilgiler
Büyükelçilikler ve konsolosluk bilgileri, vize ve pasaport işlemleri ile ilgili bilgiler
Rezervasyon servisi: Uçak, otobüs, otel, rent a car (profesyonel sürücü hizmeti) için mümkün olabilen durumlarda rezervasyon yapılmaz.
Turistik bilgiler
Çiçek gönderme
Nöbetçi eczaneler ve diğer eczanelerle ilgili telefon ve adresler
Jandarma, belediye, bakanlıklar, müsteşarlıklar, valilikler, adliyeler, devlet ve ssk hastaneleri, askerlik şubeleri, bankalar, basın kuruluşları, dernekler, savcılıklar, emniyet müdürlükleri, gazeteler, haber ajansları, meslek odaları, iş ve işçi bulma müdürlükleri vs. telefon ve adresleri
Döviz kurları bilgileri
Web sitesi tasarımı organizasyonu
Tercüme servisleri İstanbul, Ankara ve İzmir
Veteriner, hayvan bakımı ve hayvan hastanesi organizasyonları
Bakıcı organizasyonları (yaşlılar ve çocuklar için)
Restoran, sinema ve konserler için mümkün olabilen durumlarda rezervasyon ve bilet temini
Kültürel hizmetler: Tiyatro, opera, bale, konser, fuar, festivaller ve sinema ile ilgili bilgiler
Özel günler için organizasyon
Limuzin servisi
Hukuki Danışmanlık
Asistans şirket, Sigortalıya herhangi bir hukuki sorunla karşılaştığında, günün her saatinde (24 saat boyunca) ve branş-alan gözetmeksizin aşağıdaki kapsamda hukuki danışmanlık hizmeti temin edecektir. Bu hizmet Asistans şirket arandığında, operatörün Sigortalıyı o alanda uzman hukuk danışmanıyla görüştürmesi suretiyle verilecektir. Böylece sigortalılar, içinde bulundukları her durumda ve aşamada hukuken ne yapabileceklerinin bilgisine her zaman ücretsiz olarak ulaşabileceklerdir. Bu hizmet Sigortalı için hukuki doküman hazırlanmasını ve yasal işlemlerin Sigortalı adına ifa / ikmalini kapsamaz. Bu hizmet mesai saatleri içinde sınırsız (Hafta içi 09:00 — 18:00) , mesai saatleri dışında ve resmi tatillerde ise bir yıl içinde en çok 1 kez verilecektir.
KONUT YARDIM HİZMETİ GENEL İSTİSNALAR
Yukarıdaki maddelerde bahsedilen özel istisnaların yanında, bu sigorta dolaylı veya dolaysız olarak aşağıda belirtilen hususların sonucu meydana gelen bedensel ve maddi zararları kapsamaz.
1) Sigortalı tarafından kasıtlı olarak meydana getirilen hasarlar.
2) Mücbir sebepler (doğal felaketler), dolaylı veya dolaysız savaş, iç savaş, silahlı çatışma, ayaklanma, isyan, kargaşa, grev, toplum veya devlet nizamının güvenliğini etkileyecek her türlü ihtimalden dolayı meydana gelen hasarlar.
3) Deprem, volkanik patlama, sel veya her türlü çevresel kaza.
4) Dış etkenlerden dolayı meydana gelebilecek hasar durumu. (Cam Kırılması ve Hırsızlık Girişimi hariç)
5) Hukuki kurallara ve prensiplere uygun olmayan hizmet taleplerin reddedilme hakkı saklıdır.
6) Mahalli mercilerin izin vermediği müdahaleler.
7) Olağandışı iklim koşullarından dolayı hizmet aksamaları.
8) Asistans şirket, verdiği hizmetler ölçüsünde sorumludur. Hizmetlerin haricinde, konutta meydana gelen her türlü zarar ya da kayıp ya da masraflardan sorumlu değildir.
9) Sigortalı adına yapılan tüm masraflar ve ödenen bedeller, Sigortalının önceden onayı alınması koşulu ile kendisinden tahsil edilir.
10) Kasıtlı olarak kendini yaralama ve Sigortalının bir suç olayının parçası olması sonucu doğan olaylar.
11) Sigortalının, nefsi müdafaa haricinde, bir kavganın parçası olması sonucu meydana gelen olaylar.
12) Direkt ya da dolaylı olarak iyonize radyasyondan doğan veya onun neden olduğu ya da katkıda bulunduğu olaylar veya aydınlatma amaçlı kullanılan nükleer yakıt veya radyoaktif toksik patlama ile radyoaktiviteye maruz kalındığı durumlar veya herhangi bir patlayıcı nükleer yapı ya da nükleer unsurdan doğan diğer tehlikeler.
13) Sigortalının bildiği, daha önce tedavi aldığı mevcut olan, tekrarlayan, kronik ya da devam etmekte olan herhangi bir hastalık ya da durum sonucu oluşan olaylar. Nekahat dönemi hastalığın tam bir parçası olarak düşünülür.
14) Tahmini doğum tarihinden üç ay öncesine kadar hamileliğe ya da gönüllü çocuk düşürmeye bağlı olaylar.
15) Akıl hastalığı ya da kişilik kaybı.
16) Tedaviye uyumlu olarak reçete edilmiş ve yeterliliği diplomalı bir tıp doktoru tarafından yönlendirilmiş maddeler dışındaki sarhoş edici içecek ya da maddelerin etkisi altında ya da kısmen veya tamamen etkilerine bağlı olarak özürlülük neticesinde meydan gelen olaylar.
17) İntihar veya benzeri girişim sonucu ölüm, yaralanma ya da hastalık sonucu meydana gelen olaylar.
SAĞLIĞIM YERİNDE FERDİ KAZA ASİSTANS HİZMETLERİ
Ferdi Kaza sigortası; ani ve beklenmedik kazalara karşı güvence sağlarken, avantajlı sağlık hizmetleri sunan ve hayatınızı kolaylaştıracak Ferdi Kaza asistans hizmetleri ile sizleri bekliyor.
Sunulan Hizmetler
Diş Sağlığı
Göz Sağlığı
Sağlıklı Beslenme Destek
Psikolojik Destek
İndirimli Sağlık ve Check-Up Hizmeti
Medikal İkinci Görüş
Medikal Asistans
Akaryakıt İndirimi
İndirimli Hobi Merkezleri
Diş Sağlığı: Diş Sağlığı Hizmeti ile anlaşmalı hastane, klinik, muayenehane veya hekimler üzerinden, sözleşme süresi boyunca yılda bir kez diş hekimi muayenesi, periapikal (tek diş) diş röntgen filmi ve diş taşı temizliği (alt ve üst) hizmeti ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Göz Sağlığı: Göz Sağlığı Hizmeti ile yılda bir kez ücretsiz göz muayenesi ile muayene dışındaki göz sağlığına ilişkin tüm tetkik, tedavi ve ameliyatlarda %40’a varan indirim avantajı sunulmaktadır. Ayrıca, anlaşmalı optik mağazalarında, güneş gözlüğü, numaralı gözlük ve lens ürün grubunda 1.250 TL ile sınırlı olacak şekilde %40’a varan indirim imkanından yararlanma hakkına sahiptirler.
Sağlıklı Beslenme: Sağlıklı Beslenme Hizmeti ile beslenme ve diyet merkezlerinde ilk tanışma seansı ücretsiz ve diğer seanslarda, %30’a varan indirim avantajı sunulmaktadır. Ayrıca; ideal kilonun korunması, sağlıklı kilo verme, kilo alma vb. konularda danışmanlık hizmeti alınabilmektedir.
Psikolojik Destek: Psikolojik Destek Hizmeti ile anlaşmalı psikologlarda ilk tanışma seansı ücretsiz ve diğer seanslarda, %30’ a varan indirim avantajı sunulmaktadır.
İndirimli Check-up: Check-up hizmeti dahil anlaşmalı kurumlarda, sigortalılara sunulan sağlık hizmetleri %40 a varan indirimlerle sunulmaktadır.
Detaylı bilgi ve avantajlı fiyatlardan yararlanmak için 0212 328 1279 numaralı hizmet merkezine ulaşabilirsiniz.
Çocuk Check-Up Paneli |
|
Çocuk Hastalıkları Muayene |
Çocuk hastaları muayenesi ve sonuçlarının değerlendirilmesidir. |
Açlık Kan Şekeri |
Şeker hastalığı tanı ve tedavisinde kullanılır. |
ASO |
Anti streptolizin O A grubu beta hemolitik streptokok bakterilerinin neden olduğu enfeksiyonların tanı ve takibinde kullanılan testtir. |
Sedimentasyon |
Enfeksiyoz, romatizmal ve bazı malign hastalıkların teşhisinde etkilidir. |
İdrar Tahlili |
Böbrek, mesane ve idrar yolları hastalıklarının araştırılması testidir. |
Tam Kan Sayımı (18 Parametre) |
Lökosit; enfeksiyöz hastalıkların ve immun sistem reaksiyonlarının takibinde önemlidir. Eritrosit, hemoglobin ve hematokrit ise anemi (kansızlık) tesbitinde rol oynar. Lenfosit, nootrofil, monosit, eozinofil ve bazofil kan hücrelerinin özelliklerinin değerlendirilmesi ve bazı kan hastalıklarının teşhisinde kullanılır. |
Anti HBS Total |
Hepatit göstergesidir. |
HBS Ag |
Hepatit göstergesidir. |
Mini Check-Up Paneli |
|
Check-Up Sonuç Değerlendirme |
Hekim tarafından Check-up sonuçları değerlendirilir. |
Tek Yönlü Akciğer Grafisi |
Akciğer hastalıklarının ön tarama testidir. |
EKG Kalp Elektrosu |
Kalbin elektriksel uyarı grafisinin çekilmesidir. Koroner arter hastalıkları ve ritim bozukluklarını izlemede etkili bir tetkiktir. |
İdrar Tahlili |
Böbrek, mesane ve idrar yolları hastalıklarının araştırılması testidir. |
Sedimentasyon |
Enfeksiyoz, romatizmal ve bazı malign hastalıkların teşhisinde etkilidir. |
Açlık Kan Şekeri |
Şeker hastalığı tanı ve tedavisinde kullanılır. |
Total Kolesterol |
Koroner kalp hastalıklarının risk derecelendirilmesinde, tedavi planı ve izlenmesinde yararlıdır. |
Ultra Check-Up Paneli |
|
Doktor Muayene |
Doktor muayenesi ve sağlık tarama sonuçlarının değerlendirilmesidir. |
Tüm Abdomen USG |
Tüm batın ultrasonu çekilmesidir. |
PA Akciğer Grafisi |
Akciğer hastalıklarının ön tarama testidir. |
EKG Kalp Elektrosu |
Kalbin elektriksel uyarı grafisinin çekilmesidir. Koroner arter hastalıkları ve ritim bozukluklarını izlemede etkili bir tetkiktir. |
Tam Kan Sayımı (18 Parametre) |
Lökosit; enfeksiyöz hastalıkların ve immun sistem reaksiyonlarının takibinde önemlidir. Eritrosit, hemoglobin ve hematokrit ise anemi (kansızlık) tesbitinde rol oynar. Lenfosit, nootrofil, monosit, eozinofil ve bazofil kan hücrelerinin özelliklerinin değerlendirilmesi ve bazı kan hastalıklarının teşhisinde kullanılır. |
SGOT |
Karaciğer fonksiyon testidir. |
SGPT |
Karaciğer fonksiyon testidir. |
Total Kolesterol |
Koroner kalp hastalıklarının risk derecelendirilmesinde, tedavi planı ve izlenmesinde yararlıdır. |
HDL Kolesterol |
Koroner kalp hastalıklarının risk derecelendirilmesinde, tedavi planı ve izlenmesinde yararlıdır. |
Trigliserit |
Koroner kalp hastalıklarının risk derecelendirilmesinde, tedavi planı ve izlenmesinde yararlıdır. |
BUN |
Böbrek fonksiyon testidir ve kandaki üre düzeyini gösterir. |
Kreatinin |
Böbrek fonksiyon testidir ve kandaki kreatinin düzeyini gösterir. |
Açlık Kan Şekeri |
Şeker hastalığı tanı ve tedavisinde kullanılır. |
Sedimentasyon |
Enfeksiyoz, romatizmal ve bazı malign hastalıkların teşhisinde etkilidir. |
İdrar Tahlili |
Böbrek, mesane ve idrar yolları hastalıklarının araştırılması testidir. |
Medikal İkinci Görüş: Her bir sigortalıya, ilk teşhisi koyulmuş olan medikal rahatsızlıklarda, alanında uzman olan ikinci bir doktorun görüşünün alınmasını sağlar. Bu hizmet başta Amerika olmak üzere, yurt dışındaki sağlık kuruluşlarından en iyi tetkik ve tedavi yöntemleri ile ilgili tıbbi görüş alma imkanını yılda 1 (bir) kez ücretsiz olarak sunmaktadır.
Medikal Asistans: Medikal Asistans Hizmeti ile aşağıdaki hizmetler sunulmaktadır.
Tıbbi Bilgi ve Danışma
Kara Ambulansı & Eve Doktor Gönderimi
Unutulmuş İlaçların Gönderimi
Acil Mesajların İletilmesi
Konuta Tıbbi Ekip ve Ekipman Gönderimi
Sağlık Network İndirimi
Akaryakıt İndirimi: Akaryakıt İndirimi ile anlaşmalı benzin istasyonlarında yapılan akaryakıt alımlarında akaryakıt firmasının Enerji Piyasası Düzenleme Kurumuna bildirdiği tavan fiyatlar üzerinden benzin için %2, motorin için %2, LPG için %2 indirim sunulmaktadır.
İndirimli Hobi Merkezleri: Anlaşmalı hobi kurumlarında %30’a varan indirim avantajı sunulmaktadır.
Eğitim: Yabancı Dil Kursları, Pastacılık Kursu, Kurabiye Kursu, Çikolata Kursu, Fotoğraf Kursu, Bilgisayar Kursu
Sanat: El Sanatları, Ebru Kursu, Resim Kursu, Dans Kursu, Müzik Kursu, Seramik Kursu
Spor: Fitness, Okçuluk, Yoga, Pilates, Yüzme, Tenis, Binicilik
Sosyal Aktivite: Gezi & Seyahat, Sinema, Opera, ATV Turu, Paintball, Tiyatro.
FERDİ KAZA SİGORTASI ASİSTANS HİZMETLERİ
Aşağıda belirtilen hizmetler poliçede seçilmiş olması kaydıyla sunulmaktadır.
Check-Up Paketi: Bu hizmet, 18 yaşını doldurmuş kişilere yılda 1 defa ücretsiz olarak verilmektedir.
Check - Up Paketi |
|
Doktor Değerlendirmesi |
Hekim tarafından check-up sonuçları değerlendirilir. |
Akciğer Grafisi (Tek Yönlü) |
Akciğer, kalp ve komşu organ hastalıkları tarama testi. |
EKG |
Koroner damar hastalıkları ile kalp ritim bozukluklarını tespit etme ve izleme testi. |
Tam Kan Sayımı (18 Parametre) |
Kan hastalıkları ile diğer doku ve organ hastalıklarını araştırma ve izleme testi. |
Tam İdrar Testi |
Böbrek, mesane ve idrar yolları hastalıklarının araştırılması testi. |
Sedimantasyon |
Enfeksiyon hastalıkları ve romatizmal hastalıklar başta olmak üzere non-spesifik tanı testi. |
Açlık Kan Şekeri |
Şeker hastalığı tanı testi. |
Total Kolesterol |
Koroner damar hastalıklarının risk değerlendirme testi. |
Diş Bakım Paketi: Bu hizmet, 18 yaşını doldurmuş kişilere yılda 1 defa ücretsiz olarak verilmektedir.
Diş Bakım Paketi |
|
Diş Bakımı |
Diş muayenesi |
Diş Taşı temizliği (alt ve üst çene) |
|
Röntgen çekimi |
|
Diğer İşlemler için Türk Diş Hekimleri Birliği fiyat garantisi |
|
Psikolojik Danışmanlık Hizmeti |
Psikolojik gelişim ve destek hizmetidir. |
Telefon ile başvuranın ilk değerlendirmesi yapılır. |
|
Telefonda 2 değerlendirme hizmeti ücretsizdir. |
|
Danışmanın veya danışanın gerekli görmesi halinde yüz yüze görüşme hizmetinde %5-25 indirim uygulanır. |