2025 yılı itibarıyla Türkiye’deki karayolu ulaşımında geçerli olacak otoyol ve köprü geçiş ücretlerinde fiyatlandırmada değişikliğe gidildi. İstanbul’daki üç büyük boğaz köprüsü başta olmak üzere tüm geçiş noktaları için belirlenen köprü geçiş ücretleri, araç türlerine göre farklı seviyelerde uygulanmakta. Şehirler arası seyahatlerde sıkça kullanılan güzergâhlardaki otoyol geçiş bedeli ise güzergah uzunluğu ile otoyolun yapım ve işletme modeline bağlı olarak değişiyor.
Sürücüler, geçiş yaptıktan sonra otomatik sistemler üzerinden belirlenen köprü ücretini HGS bakiyeleriyle karşılar. Otoyol geçiş ödemeleri, trafik akışını durdurmadan ilerler ve hızlıca tamamlanır. Yap-işlet-devret modeliyle kullanılan güzergâhlarda, farklı seviyelerde otoyol ücretlendirmesiyle karşılaşmak mümkün. Güncel köprü geçiş bilgilerine ulaşmak için gişe noktalarında yer alan bilgilendirme panolarından faydalanabilirsiniz.
15 Temmuz Şehitler Köprüsü için 2025 Yılına Ait Geçiş Ücret Bilgiler
15 Temmuz Şehitler Köprüsü, her gün yoğun araç trafiğine ev sahipliği yapan stratejik bir noktada yer alıyor. Mega kentte yaşayanlar ve şehirler arası yolculuk yapan sürücüler tarafından sıkça tercih edilen bir güzergahta yer alır. Şehir içi ulaşımda zaman kazandırmasının yanı sıra, iki kıta arasında kesintisiz bir bağlantı sunuyor.
Köprü, geniş araç kapasitesi sayesinde gün içinde oluşan yoğunluğu rahatlıkla taşır ve ulaşıma hız kazandırır. Ücretlendirme, araç sınıflarına göre şekillendirilmiş olup adil bir dağılım hedeflenmiştir. Güncel tabloya göz atarak 2025 yılına ait 15 Temmuz Şehitler Köprüsü geçiş ücretlerini detaylı biçimde inceleyebilirsiniz:
Araç Sınıfı |
15 Temmuz Şehitler Köprüsü Tek Yön Geçiş Ücreti |
Otomobil (1. Kademe) |
47 TL |
Hafif Ticari Araç (2. Kademe) |
60 TL |
3 Akslı Her Türlü Araç (3. Kademe) |
134 TL |
4 ve 5 Akslı Her Türlü Araç (4. Kademe) |
265 TL |
6 ve Yukarı Akslı Araçlar (5. Kademe) |
351 TL |
Motosiklet (6. Kademe) |
20 TL |
FSM Köprüsü Güncel Tek Yönlü Geçiş Bedeli
İstanbul’un iki yakasını birleştiren en kritik bağlantı yollarından biri Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü’dür. Boğaz’ın kuzeyinde yer alan köprü, şehir içi trafik yoğunluğunu azaltmak ve ulaşımı daha akıcı hâle getirmek üzere inşa edilmiştir.
2025 yılı itibarıyla FSM köprü ücretleri, altı araç sınıfına göre değişiklik gösterir. Köprü geçiş ücretleri için ödemeler yalnızca elektronik sistemlerle yapılabilir. Otomatik sistemler sayesinde köprü geçiş ücretleri için ödenmesi gereken tutar, araç sahiplerinden tahsil edilir. FSM köprü geçiş ücretleri hakkında detaylı bilgileri ve güncel tarifeleri görmek için aşağıdaki tabloya göz atabilirsiniz:
Araç Sınıfı |
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Tek Yön Geçiş Ücreti |
Otomobil (1. Kademe) |
47 TL |
Hafif Ticari Araç (2. Kademe) |
60 TL |
3 Akslı Her Türlü Araç (3. Kademe) |
134 TL |
4 ve 5 Akslı Her Türlü Araç (4. Kademe) |
265 TL |
6 ve Yukarı Akslı Araçlar (5. Kademe) |
351 TL |
Motosiklet (6. Kademe) |
20 TL |
Yavuz Sultan Selim Köprüsü Geçiş Ücretleri
İstanbul’un kuzey kuşağında konumlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlayan önemli bir güzergâh konumunda. Stratejik konumuyla Boğaz geçişini daha güvenli ve hızlı hâle getirirken, trafik yoğunluğunun merkezi köprülere kaymasının da önüne geçiyor. Ağır tonajlı araçlar ve tehlikeli madde taşıyan taşıtlar için zorunlu geçiş noktası olması bakımından ciddi bir önem taşımakta.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne ait 2025 geçiş ücretlerini ve araç sınıflarına göre belirlenen güncel tarifeyi aşağıdaki tablodan inceleyebilirsiniz:
Araç Sınıfı |
Yavuz Sultan Selim Köprüsü Tek Yön Geçiş Ücreti |
Otomobil (1. Kademe) |
80 TL |
Hafif Ticari Araç (2. Kademe) |
110 TL |
3 Akslı Her Türlü Araç (3. Kademe) |
200 TL |
4 ve 5 Akslı Her Türlü Araç (4. Kademe) |
510 TL |
6 ve Yukarı Akslı Araçlar (5. Kademe) |
630 TL |
Motosiklet (6. Kademe) |
55 TL |
Osmangazi Köprüsü Geçiş Tarifeleri
Osmangazi Köprüsü, Marmara Bölgesi’nin doğusuyla batısı arasındaki karayolu ulaşımını kolaylaştıran bir yapıdır. İstanbul ile İzmir arasındaki mesafeyi ciddi şekilde kısaltmış, bireysel kullanıcılarla birlikte ticari taşımacılığın da önemli rotalarından biri olmuştur.
Osmangazi Köprüsü’nden geçişte ödenmesi gereken ücretleri görmek için aşağıdaki tabloya göz atabilirsiniz:
Araç Sınıfı |
Osmangazi Köprüsü Tek Yön Geçiş Ücreti |
Otomobil (1. Kademe) |
795 TL |
Hafif Ticari Araç (2. Kademe) |
1.270 TL |
3 Akslı Her Türlü Araç (3. Kademe) |
1.510 TL |
4 ve 5 Akslı Her Türlü Araç (4. Kademe) |
2.005 TL |
6 ve Yukarı Akslı Araçlar (5. Kademe) |
2.530 TL |
Motosiklet (6. Kademe) |
555 TL |
Çanakkale Köprü Geçiş Ücretleri
1915 Çanakkale Köprüsü, Türkiye’nin mühendislik alanında önemli projelerinden biridir. Marmara ile Ege Bölgelerini birleştiren bu yapı, dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü ünvanına da sahiptir. Ege sahillerine yönelen yaz trafiğinde büyük rahatlama sağlar ve feribot bekleme süresini ortadan kaldırarak zamandan tasarruf sağlar.
Bölgenin ekonomik hareketliliğini artıran 1915 Çanakkale Köprüsü, ticaret yollarını kısaltırken turizm açısından da cazip bir alternatif oluşturur. Özellikle yaz aylarında artan bireysel araç trafiğiyle birlikte uzun yolculuklara çıkan sürücüler için kasko sigortası, beklenmedik durumlara karşı ek bir güvence sunar. Araç türüne göre belirlenen 2025 yılı güncel köprü geçiş ücretleri tarifesine aşağıdaki tablodan ulaşabilirsiniz:
Araç Sınıfı |
Çanakkale Köprüsü Tek Yön Geçiş Ücreti |
Otomobil (1. Kademe) |
795 TL |
Hafif Ticari Araç (2. Kademe) |
990 TL |
3 Akslı Her Türlü Araç (3. Kademe) |
1.780 TL |
4 ve 5 Akslı Her Türlü Araç (4. Kademe) |
1.975 TL |
6 ve Yukarı Akslı Araçlar (5. Kademe) |
3.755 TL |
Motosiklet (6. Kademe) |
200 TL |
Otoyol Ücretleri
Otoyollar, Türkiye'de şehirler arası ulaşımı hızlandıran, güvenliği artıran ve sürüş konforunu yükselten altyapı projelerinin başında yer alır. Son yıllarda yapılan yatırımlarla birlikte otoyol ağı ciddi ölçüde genişlemiş durumdadır. Şehirler arası seyahatlerin daha konforlu hale gelmesi için sürücüler genellikle güvenli ve kısa yolları tercih ediyor.
Otoyol ücretlendirmesi, geçiş yapılan mesafe ve araç sınıfına göre değişiklik gösterir. Otomobiller için geçerli olan tarifeler ile ticari ya da ağır taşıtlar için uygulanan otoyol ücretleri farklılık gösteriyor. Binek araçlar için belirlenen Kuzey Marmara Otoyolu ve diğer güzergâhlardaki geçiş bedellerine aşağıdaki tablodan ulaşabilirsiniz:
Güzergâh / Otoyol Bölümü |
Başlangıç – Bitiş Noktası |
Geçiş Ücreti |
İzmir Çıkışlı Çeşme Hattı |
Seferihisar ile Çeşme arası |
42 TL |
İzmir ile Aydın Hattı |
Işıkkent Aydın Batı arası |
58 TL |
Çukurova |
Adana Doğu – Gaziantep Batı Alın |
81 TL |
Çukurova |
Gaziantep Doğu – Şanlıurfa |
81 TL |
Avrupa |
Mahmutbey – Edirne |
134 TL |
Ege Kuzey Hattı |
Menemen – Çandarlı |
165 TL |
Kuzey Marmara Avrupa Bağlantısı: |
Kınalı – Fatih Güzergâhı |
175 TL |
Çukurova |
Niğde Kuzey – Mersin |
157 TL |
Anadolu |
Çamlıca – Ankara (Akıncı) |
269 TL |
Kuzey Marmara Anadolu Hattı |
Kurnaköy – TEM Akyazı |
405 TL |
İstanbul Kuzey Çevre Yolu |
Fenertepe – Kurnaköy |
410 TL |
Orta Anadolu Geçişi |
Ankara – Niğde |
590 TL |
Gebze – Orhangazi – İzmir Hattı |
Osmangazi – İzmir |
1.965 TL |
Avrasya Tüneli Geçiş Tarifeleri
İstanbul’da kıtalar arası geçişi deniz tabanının altından sağlayan Avrasya Tüneli, ulaşım projeleri arasında kritik bir yere sahiptir. Kent içi ulaşımın yükünü hafifleten tünel, sürücülere hızlı ve rahat bir alternatif sunuyor. Avrasya Tüneli geçiş ücretleri, 2025 yılı itibarıyla yeni tarifelerle yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.
Avrasya Tüneli fiyatları, gündüz ve gece tarifeleri olarak iki farklı yapıya sahiptir. Gündüz tarifesi sabah 05.00 ile gece 23.59 arasında geçerli olurken, gece tarifesi 00.00 ile 04.59 saatleri arasında uygulanır. Gece geçişlerinde ücret, gündüz tarifesinin yaklaşık yarısına denk gelir. Otoyol geçiş ücretinde fiyat farkı uygulaması, sürücüleri gece saatlerinde geçişe teşvik etmek ve trafik yoğunluğunu dengelemeye yönelik bir çözümdür.
Araç Sınıfı |
Gündüz Geçiş Ücreti (Sabah 5 ile Gece 12 Arası) |
Gece Geçiş Ücreti (Gece 12 ile Sabah 5 Arası) |
Otomobiller (1. Sınıf) |
225 TL |
112,5 TL |
Hafif Ticari Araçlar (2. Sınıf) |
337,5 TL |
168,75 TL |
Motosikletler (6. Sınıf) |
175 TL |
87,5 TL |
İzmir İstanbul Otoyolu Geçiş Ücretleri
İzmir ile İstanbul arasında yolculuk yapan sürücüler için otoyol bağlantısı büyük kolaylık sağlar. Modern ve yüksek standartlarda inşa edilen bu güzergâh, hem zaman tasarrufu sağlar hem de sürüş konforunu artırır. İzmir–İstanbul otobanı ücretleri, kullanılan güzergâhın uzunluğu ve geçilen istasyonlara göre değişiklik gösterir. Osmangazi Köprüsü’nün de yer aldığı bu rota, alternatif yollarla kıyaslandığında mesafeyi ve yolculuk süresini önemli ölçüde kısaltır.
Geçiş ücretini ödeyen sürücüler, şehirler arası ulaşımlarını daha kısa sürede ve güvenli bir şekilde tamamlayabilir. Uzun yolculuklar sırasında oluşabilecek arıza, hasar veya mekanik sorunlarda, yaygın oto servis ağımız sayesinde sürücülere hızlı ve güvenilir destek sağlanır. İzmir–İstanbul otoyolu ücretleri, 2025 yılına ait tarifeye göre uygulanmaktadır. Detaylı bilgilere aşağıdaki tablodan ulaşabilirsiniz.
Araç Sınıfı |
Osmangazi Geçiş Ücreti |
Bursa Kuzey Noktası |
Manisa Turgutlu Çıkışı |
İzmir Varış Noktası |
Binek Araç (1. Kademe) |
795 TL |
1.045 TL |
1.865 TL |
1.965 TL |
Ticari Araç (2. Kademe) |
1.270 TL |
1.695 TL |
3.000 TL |
3.165 TL |
Otobüs (3. Kademe) |
1.510 TL |
2.000 TL |
3.555 TL |
3.750 TL |
Orta Yük Aracı (4. Kademe) |
2.005 TL |
2.665 TL |
4.725 TL |
4.975 TL |
Ağır Yük Aracı (5. Kademe) |
2.530 TL |
3.350 TL |
5.950 TL |
6.250 TL |
Motosiklet (6. Kademe) |
555 TL |
755 TL |
1.330 TL |
1.415 TL |
HGS Geçiş Ücretleri Ne Kadar?
Hızlı Geçiş Sistemi (HGS), Türkiye’de otoyol ve köprü geçişlerinde kullanılan, sürücülere zaman kazandıran temassız bir ödeme sistemidir. Otoyol ücretleri ödeme işlemini HGS ile gerçekleştiren sürücüler, gişelerde durmaya gerek kalmadan ödeme yapabilir. HGS ile otoyol geçiş ücreti ödemeye dair bilinmesi gerekenler şunlardır:
Otomobiller, motosikletler, otobüsler ve ağır tonajlı araçlar için ayrı ücret tarifeleri uygulanır. Otoyol geçiş ücreti araç sınıfına göre otomatik olarak hesaplanır.
HGS etiketinizde yeterli bakiye bulunmazsa otoyol geçiş ücreti alımında ihlal oluşur. Bu durumda sürücüye ceza uygulanabilir ve borç e-Devlet sistemine yansır.
Etiketin araç camına doğru şekilde yapıştırılması, otoyol geçiş ücretinin tahsili sırasında sistemin düzgün çalışmasını sağlar.
Köprü ve Otoyol Geçiş Ücretleri ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular
Türkiye’de köprü geçiş ücretleri, HGS ile tahsil edilir. Bu sistemler sayesinde gişelerde durmanıza gerek kalmadan köprü geçiş ücretlerini ödeyebilirsiniz. Köprü geçiş ücretlerini ödemek için bankalar veya PTT üzerinden bakiye yüklenmelidir. Geçiş ücreti bakiyesi yetersiz ise plaka üzerinden borç kaydı yapılır.
Otoyol geçiş ücreti, gişesiz sistemlerde HGS ile ödenebilir. Gişeli geçiş sisteminde ise Hızlı Geçiş Sistemi’nin yanı sıra nakit, kredi kartı veya banka kartıyla otoyol geçiş ücretini ödeyebilirsiniz. HGS etiketi bulunmayanların otoyol geçiş ücreti ödemesinde nakit veya banka kartı kullanmak için bilet alması gerekir.
Türkiye’de Resmî Gazete’de yayımlanan kararlarla dini ve milli bayramlarda bazı köprü ve otoyol geçiş ücreti alınmaz. Bu uygulama sadece Kara Yolları Genel Müdürlüğü’ne ait olan yollar ve köprüler için geçerlidir.
2025 yılında köprü geçiş ücretlerine yapılan zam, 13 Ocak gecesinden itibaren geçerli oldu. Köprü geçiş ücretleri fiyat artışı, yeniden değerleme oranı doğrultusunda gerçekleştirildi ve Resmî Gazete’de ilan edildi.
Köprü geçiş ücretleri, 01.01.2023 tarihi itibarıyla belirli noktalarda çift yön olarak alınır. FSM ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü için araç sahiplerinin iki yönde de köprü geçiş ücretlerini ödemesi gerekir.